Atölye Eğitmeni: Azra Çelenk
ATÖLYE HAKKINDA
Cumartesi/Pazar günleri
Atölyeler 90 dk sürmektedir.
Atölyelerde en fazla 12 kişi yer alır.
Yaş Gurupları: Okul Çağı 7-12 Yaş
Atölye Konu Başlıkları
1 Tarih Öncesi Sanat: Mağara Resimleri
2 Tarih Öncesi Sanat: Eski Mısır Sanatı
3 Antik Yunan ve Mitoloji
4 Mitoloji sonrası yaratıcı drama
5 Mozaik Sanatı
6 Türk Ressamları Tanıyalım
7 Avrupa Ressamlarını Tanıyalım
8 Galeri ve Müzelerde Nasıl Gezmeliyiz?
1. Atölye Tarih Öncesi Ayrıntılı Çalışma Planı
Paleolitik dönemde yaratılan mağara resimleri, ilk sanat formunun anlatımı.
Resimlerin nasıl yapıldığı hakkında bildi verilecektir. Bu resimlerin, mağara insanlarının günlük yaşamlarıyla ilişkisi, anlam ve işlevleri hikayelerle anlatılacak. Böylece binlerce yıl önceki yaşama dair bir fikir oluşturulacaktır.
Çocuklara mağara insanları hakkında ne bildiklerini veya ne duyduklarının sorulması; Bu insanların hayatı hakkında ne biliyorlar? Ne zaman ve nerede yaşadılar? Mağara halkı yaşadığında hangi hayvanlar yaşıyordu? Mağara insanların hayvanları nasıl kullandılar? Hangi araçlara sahipler? Neden onlara mağara insanları diyoruz?
Yararlanılacak Teknikler:
2 ve 3 boyutlu çalışmalar
Soru-Cevap Yöntemi
Sunum Yöntemi
Oyun Oynama Tekniği
Hikaye Yazma Tekniği
Anlatım Tekniği
Örnekleme Tekniği
Oyun:
Çocuklarla eski insanların yaşamına dair doğaçlama çalışmaları. Aletten, her türlü modern yaşamdan, dilden uzak bir yaşamda neyi nasıl anlatabiliriz. Ortak bir hikaye kurarak herkesin katılımını sağlamak çok daha anlaşılır olacaktır. Ortak hikayeden kim neyi ne şekilde anlatmak isterse ona göre çizecek veya resmedecek. Onlardan duvarlara tutturulmuş kağıtları mağara duvarları gibi hayal ederek eldeki malzemeleriyle resim yapmaları istenir.
Eski insan olsaydı mağara ya da kayaya ne yazacaklar ve kayıt edeceklerdi. Ortak hikayeden hareketle hangi malzemelerle ne çizecekler?
Etkinlikler:
1. Lascaux, Fransa’nın mağarasını internetten sanal tur ile ziyaret edilmesi: çocuklar keşfettikleri hayvanları belirleyebilirler. Buldukları bulguları ve mağara resmine ilişkin gözlemlerin kaydedilmesi.
2. Kendi mağara resmini yarat! : çocuklar bunu yaparken yazılı ve sözlü bir dil olmadığında nasıl iletişim kuracakları hakkında konuşma fırsatına sahip olacaklar, her resmin bize nasıl bir şey anlattığını ve bazı resimlerin anlamlarının diğerlerinden daha açık olduğunun tartışılması
3. Döneme ait terimlerin anlamlarının öğrenildiği oyunlar oynanması
4. Çocuklar iki gruba ayrılır, her grup bir resim çizerek diğer grupla bir mesaj paylaşmalıdır. Bu oyunun amacı, yazılı dil olmaksızın haberleri paylaşmak ve paylaşmak için ne kadar zor olduğunu göstermektir. Bu, bazı eski insanların etraflarındaki dünyayı tanımlamak için sanatı kullanmaya başladıkları nedeni olabilir.
Etkinlik bitimi değerlendirme kağıtları
Resimde ortaya çıkan figür, anlam, işlev, duygu ve düşünce aslında bizi resim sahibinin kendini ve bakış açısını anlatan bir ortak bağa götürecek. İnsanların neden sanata ihtiyaç duyduğunun yanıtı da ortaya çıkan bu soyutlamalarla deneyimlenmiş olacak.